zaterdag 2 mei 2020

Samen houtkopen voor Fairwood

"Fairwood koopt het hout voor uw houten vloer letterlijk rechtstreeks bij de zagerijen over de hele wereld. Daarvoor moet er heel wat gereisd worden. Dat is een mooi vak zult u zeggen. U heeft nog gelijk ook. Het is heel leuk en boeiend. Je ontmoet heel wat interessante mensen uit de branche. Woonachtig in de mooiste afgelegen gebieden. Kortom een keur van culturen en gewoontes. En allemaal met dezelfde passie; Hout. Ik maak deze houtreizen met mijn al midden 70 tellende vader. Zo blijf je jong ! Ik ben namelijk zelf ook al over de verkeerde helft van de 40. Maar toch noemen ze bij al die zagerijen "Junior". Mijn broer grapt weleens dat hij, mijn vader en ik allemaal op dezelfde dag met pensioen gaan. Mocht u denken dat Senior een stapje langzamer gaat na al die jaren, dan heeft u zich vergist. Al de zagerijen -in bijvoorbeeld Amerika- worden met de huurauto bezocht.
Vier zagerijen per dag. Aan het eind van de dag staat de kilometerteller toch zeker een 500 tot 600 km verder. Kortom niet echt voor je rust dus. Er zijn heel wat huurauto's die in het diepe zuiden van de VS te huur stonden en nu in Canada rondrijden. Ter illustratie van de gedrevenheid van deze houtsoorten houten vloeren inkopers: Ik ga nu al meer dan 20 jaar met Senior mee. De zagerij van de Maple vloeren ligt minder dan 10 miles van de Niagara watervallen. Je kan daar het water horen vallen. Toch heb ik de Niagara watervallen nog nooit gezien. Daar is geen tijd voor, meent Senior. Dat doe je maar als je oud bent. En natuurlijk in prive-tijd. Lachend gaan we dan maar weer verder, want lol hebben we ! Kijk op houtsoortren houten vloeren of op Houten vloeren

Geen opmerkingen: